قارچ دارویی گانودرما لوسیدوم (قسمت اول)

قارچ گانودرما لوسیدوم یک قارچ شناخته شده از نظر تاریخی، باستانی و دارویی است. این قارچ بدلیل خواص درمانی متعدد به عنوان بهترین قارچ دارویی در جهان لقب گرفته است. قارچ گانودرما توسط کشورهای آسیایی چون چین، ژاپن و کره به دنیا معرفی شد. با توجه به در دسترس بودن این قارچ به صورت خودرو در ایران و وجود پلی ساکاریدهای بیشتر در سویه ایرانی نسبت به سویه چینی می توان از آن جهت بررسی های ضدسرطانی، آنتی اکسیدانی، ضدباکتریایی، ضدویروسی و محافظت در برابر اشعه های مضر در ایران بهره برد.

در این ویدیو که قسمت اول آموزش قارچ گانودرما لوسیدوم می باشد با این قارچ دارویی اعجاب انگیز آشنا می شوید. 

 

 

 

 

پیشنهاد می کنم که قسمت دوم را هم از لینک زیر ببینید این قسمت درباره خواص درمانی فوق العاده عجیب این قارچ است مطمئنا شما هم از دیدن خواص  قارچ گانودرما تعجب خواهید کرد.

قسمت دوم خواص قارچ گانودرما 

د

 

اگر هم میخاهید درباره روش کشت این قارچ اطلاعات بیشتری بدانید پیشنهاد می کنم  کتاب pdf الکترونیکی و دانلودی زیر را تهیه ،دانلود و مطالعه کنید.

گانودرما لوسیدوم را چگونه پرورش دهیم؟

منبع: دیتا قارچ

برچسب ها

نوشته های مشابه

‫63 نظرها

  1. سلام خسته نباشید بازم من مزاحمتون میشم این قارچ گانودرما میشه درسالنی جدا گانه با قارچ دکمه ای پرورش داد برای پرورش این قارچ چیز بخصوصی لازمه من از یکی از شهرستانهای استان بوشهر مزاحم میشم ممنون میشم من راهنمایی کنید

  2. سلام. من از نمایندگان فروش قارچ گانودرما هستم. این قارچ بالغ بر ۳۰ نوع بیماری رو درمان میکنه. به دلیل دارا بودن مولفه های فعال بیولوژیکی مثل پلی ساکاریدها، تری تر پن ها، ژرمانیوم اورگانیک ، سلنیوم،و خواص آنتی اکسیدانی و آنتی ویروسی و آنتی باکتریالی فراوانش بواسطه ۱٫بالا بردن سیستم ایمنی بدن ۲٫ پالایش کبد از اکسیدانها و ۳٫بهبود سیستم گردش خون و افزایش اکسیژن رسانی به بافتها درمان بسیاری از بیماریها مانند کبد چرب، دیابت، تیروئید،آرتروز،فشار خون،زخم معده،بی خوابی ،دردهای مفصلی، میگرن، و حتی بیماریهای خودایمن مثل پیسی، پسوریازیس(صدفک )، آرتریت روماتوئید، ام اس، hpv و…را در کارنامه خود دارد.. پزشکان اخیرا از این اکسیر طبیعی و گیاه پادشاهان در بسیاری از نسخه های خود به همراه داروهای دیگر و بعضا منحصرا گانودرما تجویز نموده اند..

    1. میشه کمکم کنید؟خانمی ۷۱ساله دچار ارتروز شدید زانو و سابقه پرفشاری خون هستند و هرروز هم یه قرص فشار میخورن.ایا خوردن قهوه ها بهبود میده وضعیتشون رو؟لطفا اگر متخصصی رو اطرافتون میشناسید ازش بپرسید چون من به کسی دسترسی ندارم.متشکرم

      1. سلام می تونید با یکی از کاربران سایت سرکار خانم حیدری که در این زمینه تحقیقات خوبی کرده اند تماس بگیرید
        ۰۹۰۱۶۶۰۲۴۸۸ تماس بگیرید بفرمایید از طرف دیتا قارچ تماس می گیرید امیدوارم که تبتونید راهنمایی لازم را بگیرید.

    2. سلام میخوام پرورش قارچ گاندروما رو شروع کنم کسی هست راهنمای کنه .میخوام بدونم اشباح شده یا نه .یا اینکه به صرفه هست یا نه

      1. سلام
        آیا در شمال کشور هم قابل تولید هست؟
        ضمنا برای شروع در یک فضای ۴۰ متری امکان تولید هست؟

    3. سلام
      آیا خود قارچ گانودرما بعد از خشک شدن وآسیاب قابل استفاده خوراکی است یا به فرآوری خاصی نیاز دارد تا قابل مصرف شود ، من شخصا از یکی از کارشناسان شرکت بوعلی مشهد که کارش تولید وفروش محصولات گانودرما است شندیم که باید با فناوری پیچیده ای که فقط در اختیار چهار کشور ازجمله ایران هسنش فرآوری بشه بعد قابل مصرف است ، آیا واقعیت دارد ؟ لطفا پاسخ بفزمایید

      1. دوست عزیز سلام
        بله بعد از خشک کردن در دمای پایین تر از ۵۰ درجه می توان ان را استفاده کرد و درباره نحوه مصرف قارچ پیشنهاد می کنم مقاله زیر را که تجربه کاربران سایت درباره نحوه مصرف قارچ گانودرماست را مطالعه کنید.
        نحوه مصرف قارچ گانودرما

    4. سلام
      فرموديد از نمايندگان فروش هستيد آيا علاقه و امكان سرمايه گزاري در توليد را هم داريد؟ يا ارتباط با توليد كننده جديد
      از اين جهت پرسيدم كه علاقمند به توليد شدم و چون در جنوب (بندرعباس) زندگي ميكنم و ديدم به لحاظ دمايي براي پرورش مناسبتره نسبت به قارچ دكمه اي اما در اين منطقه شناخته شده نيست و بازاري مثل قارچ دكمه اي نداره.

  3. درود بر شما…مبلغ پی دی اف قارچ گانادرما را پرداخت نمودم اما متاسفانه فایلی در اختیار من قرار نگرفت…لطفا پیگیری نمایید

    1. لطفا تماس بگیرید شما وارد ناحیه کاربری شوید و در این قسمت روی لینک ورود کلیک کنید و وارد پروفایل خودتان شوید و دانلود کنید اگر مشکلی داشتید تماس بگیرید.

  4. سلام وقت بخیر
    آقای الماسی اگر بنده بخوام با شما ملاقات حضوری داشته باشم،چطوری شمارو پیدا کنم.من ساکن مشهد هستم

    1. دوست عزیز دفتر ما در اصفهان می باشد ولیکن در حال حاضر در حال تهیه دوره آموزش تولید کمپوست قارچ گانودرما و بذر آن می باشیم اجازه بدید این دوره به اتمام برسد و در خدمت شما هستیم.

  5. سلام جناب شاهین زرسازگار فرمودید نمایندگی گانادرما دارذید .میشه لطفا ادرس وموبایلتون رو داشته باشم ممنون از لطفتون

  6. سلام
    لطفا بفرمایید دوره پرورش و باردهی این قارچ چند روز است
    دوم اینکه شرایط خشک کردن این قارچ چیه – ۳- با خشک کردن هر کیلوگرم قارچ تر چند گرم قارچ خشک بدست می آید
    ۴-نسبت هزینه های تولید به سود چند درصد است؟
    باتشکر از لطف شما:احمدی از لرستان

    1. سلام جناب احمدی عزیز
      دوره پرورش این قارچ چهار ماهه است
      در دمای پایین بین ۴۰ تا ۵۰ درجه خشک می شوند
      حدود ۳۵ درصد تا ۴۰درصد
      هر صد کیلو کمپوست بین ۱۰ تا ۱۵ کیلو قارچ تازه می دهد که حدود ۳۵ تا ۴۰درصد آن ماده خشک است و با کمپوست کیلویی ۲ هزار تومن شما می توانید خوداتن حساب کنید که از صد کیلو کمپوست ( ک حدود ۲۰۰ هزار تومن می شود) حدود ۵ تا شش کیلو قارچ گانودرما به صورت خشک تولید می شود که حدود هر کیلو حداقل از ۵۵۰ تا ۷۵۰ هزارتومان خرید و فروش می شود.
      در دوره اموزشی به طور کامل درباره این موارد توضیح داده شده است که پیشنهاد می کنم از صفحه زیر توضیحات کاملی در این باره ببینید.

      دوره جامع کاربردی آموزش پرورش قارچ گانودرما

  7. با سلام و عرض ادب ، لطفا شماره ای برای تماس اعلام فرمایید .راستش امکان پرسیدن برخی سوالات بصورت پیام وجود ندارد . اگه امکان اعلام عمومی شماره وجود نداره لطفا به شماره پیام بدید تا خودم به شما زنگ بزنم . با تشکر فراوان

  8. سلام جناب الماسی

    سوالی را مطرح کردمُ مبنی بر وجود نمایندگی در شمال کشور بویژه مازندران؟
    آیا امکان تولید در شمال کشور هست؟
    جهت خرید کمپوست و انجام تست های اولیه جهت تولید چطور میتونم اقدام کنم.

    با سپاس فراوان

    1. آقای تشکریان عزیز منظور شما از نمایندگی دقیقا چیست
      برای خرید کمپوست از طریق دکتر فارسی (۰۹۱۵۳۰۰۶۲۷۷) دانشگاه فردسی مشهد اقدام کنید و البته الان سفارش کمپوست را بدهید و تا رسیدن کمپوست شما سالن و محل خودرا برای این کار آماده کنید و در هر فضایی امکان تولید هست باید سالن را طبق برنامه داده شده در آموزش شسته و ضدعفونی کنید.

  9. سلام جناب الماسی

    من بسته آموزشی شما را دریافت کردم و بسیار برایم مفید بود. سوالی داشتم از خدمت شما.

    کمپویت این فارچ را از چه شرکتی می توانم تهیه کنم و آیا نماینده ای در شمال کشور برای این قارچ وجود دارد یا خیر؟

  10. با سلام
    لطفا مراکز تهیه کمپوست گانودرما در تهران که مورد تایید شماست معرفی بفرمایید. متشکرم

    1. جناب الفتی عزیز سلام
      واحد هایی که توانایی تولید بذر قارچ را دارند امکانات تولید کمپوست گانودرما را دارند و چون قصد نداریم در این سایت تبلیغ شرکت خاصی را انجام بدهیم ما را از معرفی این واحدها معذور کنید اما در حال حاضر از دانشگاه فردوسی مشهد که یک مرکز دولتی است (و منعی برای معرفی نداریم) میتوانید تهیه کنید

      در ضمن اگر میخاهید به طور کامل با بحث نحوه پرورش قارچ گانودرما آشنا شوید پیشنهاد می کنم این این لینک زیر را ببینید.

      روش پرورش قارچ گانودرما

    2. با عرض سلام خدمت شما ممنون از راهنمایهاتون
      در حیاط خانه ما روی یک کنده درخت قارچ گانودرما رشد میکنه چطور میتونم از اون استفاده کنم،
      ما در گیلان هستیم
      ممنون

    1. سلام
      وقت بخیر
      از توضیحات مفیدتون بسیار سپاسگزارم
      من با امیدبخدا شهریور ۱۴۰۲ دخترم رو به دنیا میارم
      با توجه به شرایط اقتصادی هم نمیتونم سرکار نرم‌.
      از طرفی فکر نمی کنم بتونم فرزندم رو تنها بزارم و دوباره به کار قبلی خودم با ساعت کاری طولانی برگردم.
      بخاطر همین هم به فکر کار در منزل و پرورش قارچ افتادم
      تو گوگل که سرچ کردم،دیتا قارچ بهترین سایت هست.
      میخوام در حیاط خلوت ۱۲ متری خونه پدر و مادرم پرورش قارچ گانودرما رو راه اندازی کنم
      برای این کار ۳۰ میلیون تومان هم وام گرفتم
      هنوز فرصت نکردم تمامی قسمت های سایت رو مطالعه کنم
      سوال اول: با توجه به اینکه صفرکیلومتر هستم، اگر دوره پرورش قارچ گانودرما رو تهیه کنم، برای راه اندازی کافی هست؟
      سوال دوم: باتوجه به اینکه قارچ گانودرما مشتریان خاصی دارد و مانند قارچ دکمه ای امکان فروش بصورت مویرگی و خرده فروشی نیست، استرس بازار فروش رو دارم، برای فروش این نوع قارچ از کجا میتونم شروع کنم؟
      سوال سوم: میتونم رو درآمد خالص حداقل ۲۰ میلیون تومان از پرورش و فروش این قارچ حساب کنم؟چون قیمت هایی که تو نظرات فرمودید برای سال ۲۰۱۹ هست و ما الان سال ۲۰۲۳ هستیم.
      من نظرات رو در هر دو نوع قارچ دکمه ای و گانودرما خوندم و شما فرمودید حداقل فضا برای پرورش قارچ دکمه ای که صرفه اقتصادی داشته باشه، ۶۰ متر هست، پس در حیاط خلوت ۱۲ متری امکان پرورش قارچ دکمه ای وجود ندارد.
      بالت این یهسوالم ازتون راهنمایی میخوام

      1. سلام
        محیط شما باید سرپوشیده باشد.
        حتما بررسی بازار در منطقه خود انجام دهید و بعد از اطمینان مشغول به کار شوید.
        بسته اموزش قارچ گانودرما کامل هست و میتونید طبق اموزشها سالن خود را آماده کنید.
        موفق باشید.

  11. سلام جناب خسته نباشید … ببخشید توی بخش دانلود آموزش پرورش قارچ گانودرما هیج فایلی وجود نداره …چطور میشه دریافت کرد ؟

    1. اقا یاسر عزیز سلام
      منظور شما دقیقا کدام فایل است آموزش پرورش قارچ گانودر ما یک محصول آموزشی به مدت ۴ ساعت است که در قسمت محصولات باید آن را تهیه کنید و اگر منظور شما فیال معرفی هست که در این صفحه زیر آمده است می توانید فیلم را play کنید سپس راست کلیک کرده و گزینه save as… را بزنید.
      اگر سوالی داشتید با شماره ۰۹۰۳۱۳۶۷۷۳۰ تماس بگیرید.
      این صفحه را ببینید
      چگون قارچ گانودرما را پرورش دهیم؟

  12. سلام اقای مهندس الماس لطفا دررابطه باتهیه کمپوس اماده وشرکت های کمپوس سازمعتبرصنعتی وچگونگی انتغال ازاستانی به استان دیگر به گونه ای که ضایع نشود توضیحات لازم راجهت حفظ خواص وعدم تخریب درانتقال کمپوس مبذول نمایید باتشکرازراهنمایی های شما سیدجمال میردهقان ازیزد

  13. سلام لطفا توضیح دهید جهت فضای تقریبا ۲۰متری به چه مقدار کمپوس نیازاست وهزینه اجرا دراین فضا جهت قارچ گانودرما چقدرهزینه بایدکرد

    1. سلام
      یک دوره کامل در این زمینه داریم که بصورت آنلاین و از پایه شروع می شود یعنی فرض در این دوره این است که دوستانی که در این دوره شرکت می کنند هیچ گونه اطلاعاتی از پرورش قارچ ندارند و از تجیزات لازم و قیمت ها مقایسه باتوجه به فضای شما و هزینه ای که میخاهید انجام دهید شروع می شود از لولزم اندازه گیری صحبت می شود چگونه آماده کردن محل پرورش قارچ گانودرما و بعد تک تک مراحل توضیح داده می شود تا زمان خشکاندن قارچ و انبار کردن وحتی یک ویدئو حدود ۲۰ دقیقه در مورد فروش صحبت می شود برای اطلاعهات بستر این صفحه را ببینید

      دوره کاربردی آموزش پرورش قارچ گانودرما
      اگر سوالی برای شما بود با این شماره تماس بگیرید.
      ۰۹۰۳۱۳۶۷۷۳۰

  14. درود بر شما من خانمی ۶۳ ساله هستم وشدیدا خواهان درست کردن کارگاهی برای تولید قارچ گانودرما هستم چند سوال داشتم اول اینکه این کار ایا نیاز به توان بالای جسمی دارد یا نه دوم اینکه ایا میتوان با خریدکانکس این کارگاه را دایر کرد همچنین با ساندویچ پنل و اینکه این کارگاه نیاز به پنجره دارد یا خیر و دیگه اینکه بدونید جزو افتخارات جامعمون هستید با سپاس از محبتهاتون

  15. درود بر شما من خانمی ۶۳ ساله هستم در منطقه جنگلی در تنکابن زندگی میکنم وشدیدا خواهان درست کردن کارگاهی برای تولید قارچ گانودرما هستم چند سوال داشتم اول اینکه این کار ایا نیاز به توان بالای جسمی دارد یا نه و اینکه با وجود داشتن کندوی عسل تداخلی ایجاد نمیشود دوم اینکه ایا میتوان با خریدکانکس این کارگاه را دایر کرد همچنین با ساندویچ پنل و اینکه این کارگاه نیاز به پنجره دارد یا خیر و دیگه اینکه بدونید جزو افتخارات جامعمون هستید با سپاس از محبتهاتون

    1. سرکار لادن خانم عزیز
      سلام
      ۱) پرورش قارچ گانودرما هیچ گونه فعالیت جسمانی مورد نیاز نیست
      و برای اطلاع بیشتر چند روز پیش به یک سالن پرورش قارچ گانودرما سر زدیم وفیلم آن را ببینید تا متوجه شوید چقدر کار راحتی است.
      از لینک زیر ببینید.
      آیا پرورش قارچ گانودرما کار آسانی است؟

      تعدادی از دانشجویان دوره چند خانم خانه دار در گوشه ای از منزل خود اقدام به پرورش قارچ گانودرما نموده اند
      پیشنهاد می کنم که ننظرشان را در این صفحه ببینید.آموزش پرورش قارچ گانودرما

      خیر تداخلی ندارد.
      نیازی به خرید کانکس نیست شما از هر گوشه از منزلتان می توانید اقدام کنید.

  16. درود بر جناب مهندس الماسی
    قارچهای گانودرمای موجود در بازار به رنگهای زرد قرمز و قهوه ای است.کدام اصل و طبیعی است؟
    باتشکر.

  17. باســـلام وعرض ادب واحترام
    من هم دوعضوحیاتی ام درگیربیماری کبدچرب گریددو ،بیماری کلیه دارم (دفع پرتین)و،،،،،
    ازروزیکه با «قارچ گانودرما» آشناشدم پنجرهای امیدوبهبودی در من بازشده ،فقط نمیدانم ازکجا
    وباچه نوعی ازآن به درمان ومصرف ادامه دهم ،یاحتی میشودبه آسیاب شده هاوبسته بندی هااطمینان کرد؟
    خواهش میکنم به ما بیماران کمک کنید وازتجربه واطلاعات مفیدتون ماها رابهرمند کنید .
    باکمال تشکر وسپاسگزاری

  18. سلام
    برای راه اندازی این حرفه ( قارچ گانودرما) نیاز به چه چیزهای میباشد و بازار این محصول کجا هست؟؟
    ممنون میشم راهنمایی فرمائید .
    باتشکر

    1. سلام بسته به ابعاد سالن شما، تجهیزات متفاوت می باشد اینکه سالن شما کوچک و خانگی باشد با یک سالن بزرگتر وسایل متفاوتی می خواهد. در داخل بسته آموزشی پرورش قارچ گانودرما، درباره تجهیزات مورد نیاز، وسایل اندازه گیری، فروش گانودرما و …. به طور مفصل صحبت شده است.
      لینک بسته آموزشی:
      بسته آموزش پرورش قارچ گانودرما

  19. سلام جناب آقای مهندس الماسی
    سئوال بنده این است که بازار فروش این قارچ چطوره و آیا براحتی بفروش میره و راهکارهای فروش راحت اون چیه.

  20. سلام اقای الماسی شرمنده ما پرورش قارچ گانودرما رو برای اولین بار شروع کردیم در ارومیه تو قسمتی از پارکینگ خونه و تمام شرایط رو ایجاد کردیم کولر بخاری و فن و رطوبت ساز و کنترلر هم داریمو تمام شرایط رو رعایت میکنیم ولی باز هم کپک سبز رو میبینیم حتی روی قارچ هم دیده میشه میشه لطفا بگید مشکل چیه و چیکار کنیم؟ و اینکه کمپوست رو از کجا میشه تهیه کنیم؟ برای بار دوم میخوایم از جایی که شما مطمئن هستید تهیه کنیم؟ و اینکه برای فروش قارچها هم میشه جای مطمینی رو معرفی کنید؟ ممنونم

  21. با سلام و خسته نباشید میخواستم سوال بپرسم در خصوص تاثیر پذیری قهوه گانودرما سوپریم بر روی لاغری و همچنین قهوه موکا یا لاته برای بیماری پارکینسون ؟ آیا تاثیر دارد یا خیر؟ و اگر بله برای بیماری پارکینسون کدام نوع قهوه باید مناسب تر هست؟.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن